[older messages]
17 Mar 19, 11:38 PM
thepestilence: it broke my connection with the track. the melody is too dope and strong enough to carry it. that extra punch is immediately noticeable and just disturbs the flow. notice when timbo uses a kick with a track like that, its very subtle and accentuates the melody. still a dope track though
18 Mar 19, 02:56 AM
El Don: I think you're just being a contrarian as usual Or maybe you don't like other people being able to implement things Timbo has done lol It was flawlessly executed imo. Especially since it makes the electric pianos stand out more.
18 Mar 19, 08:45 AM
thepestilence: lol, i guess ull have to keep guessing...am just telling u what i hear man
18 Mar 19, 08:45 AM
thepestilence: https://www.youtube.com/watch?v=mzs7lmETE90
18 Mar 19, 08:46 AM
thepestilence: new teyana taylor track, dont think its by tim or his factory...
18 Mar 19, 04:56 PM
Will: Since my English isn’t the best, can somebody tell me what the track @Y linked says?
18 Mar 19, 04:56 PM
Will: The chorus expecially
18 Mar 19, 06:11 PM
El Don: That Teyana Taylor track is from her Kanye West produced album KTSE
18 Mar 19, 08:48 PM
thepestilence: interesting...kanye, then timbo...
18 Mar 19, 08:53 PM
thepestilence: oh snap...she was pharrells signee
19 Mar 19, 07:22 AM
B4BSE: It's because she's Def Jam. Artists that previously couldn't work with tim due to label issues now can
19 Mar 19, 09:06 AM
thepestilence: i meant she got legends after her...must be something there
19 Mar 19, 09:06 AM
thepestilence: timbo warming up https://twitter.com/Timbaland/status/1107465043883499522
19 Mar 19, 10:17 AM
Fubu: https://www.youtube.com/watch?v=j_H7cswQ0Yg
19 Mar 19, 10:18 AM
Fubu: oooh shyt someone upload that masterclass timbo :D
19 Mar 19, 10:18 AM
Fubu: i got to download it before they remove
19 Mar 19, 10:20 AM
thepestilence: yeah...this will be taken down
19 Mar 19, 10:20 AM
thepestilence: lol
19 Mar 19, 10:22 AM
thepestilence: been out for a week
19 Mar 19, 10:23 AM
thepestilence: its on torrent too https://thepiratebay.org/torrent/30481424/MasterClass_-_Timbaland_-_Producing_and_Beatmaking
19 Mar 19, 10:25 AM
Fubu: looooool
19 Mar 19, 10:32 AM
thepestilence: once its on torrent thats a wrap
19 Mar 19, 10:43 AM
Fubu: https://www.youtube.com/watch?v=TCHonYZrcII
19 Mar 19, 10:43 AM
Fubu: timbo song done for masterclass
19 Mar 19, 10:55 AM
thepestilence: damn...
19 Mar 19, 10:56 AM
thepestilence: that needs some processing time
19 Mar 19, 12:47 PM
Richie: That is pure fire 🔥
19 Mar 19, 12:54 PM
thepestilence: damn
19 Mar 19, 04:21 PM
mistermosley: @thepestilence what u mean by processing?? This youtube beat is trash same as his twitter post
19 Mar 19, 04:22 PM
mistermosley: Wrong link buddy..sorry
19 Mar 19, 04:25 PM
mistermosley: @Fubu you downloaded it??? post the link
19 Mar 19, 04:28 PM
mistermosley: one link already taken down--damn
19 Mar 19, 04:33 PM
Timbo: can someone recommand me some good headphones
19 Mar 19, 04:36 PM
mistermosley: depends on device and song format
19 Mar 19, 09:13 PM
thepestilence: @mister lol...i thought the sarcasm was transparent
19 Mar 19, 09:15 PM
thepestilence: @timbo i use akg 550/551...i have yet to hear another headphone in its class with that level of detail...
19 Mar 19, 09:16 PM
thepestilence: @timbo i would advise u go to a shop, and demo some headphones with timbo music...ull eventually land on one with a good balance for ur ears
19 Mar 19, 09:18 PM
thepestilence: the fact that timbo made this beat for his class kind of put me off it...so ill wait for yall to tell us if its worth it
20 Mar 19, 12:02 AM
Mika: my ****ing god, look at his getting all exited doing that wackass beat this is just pathetic, wtf happened to him foreals now this aint the same timbo anymore, I'm afraid we will never hear him doing bangers again
20 Mar 19, 12:02 AM
Mika: *look at him